신짜오 베트남!|영화/음악

    조회 5 |추천 0 |2019.10.07. 17:15 http://cafe.daum.net/countryllove/Dipu/445 


*베트남인들의 슬픔과 애환이 담긴노래 한곡 연주합니다.


Hello Vietmam(신짜오 베트남)

베트남 전쟁때 벨기에로 탈출한 후손인 "팜꾸잉 아잉"이
조국을 그리워하며 부른 노래이다.

Tell me all about this name.
that is difficult to say.
이발음하기 힘든 이름에 대해서 말해줘


It was given me the day I was born.

내가 태어날때부터 붙여진


Want to know about the stories of the empire of old.

유구한 제국의역사를 알고싶어


My eyes say more of me than what you dare to say.

너의 말보다 내눈이 더 많은것을 알고있어

All I know of you is all the sights of war.

베트남에 대해 내가 알고있는것은 헬리콥터 굉음이 울려퍼지는 전쟁뿐이지


A film by Coppola(영화감독 이름). the helicopter's roar.

코플라(미국)영화감독(지옥의 묵시록)를 통해

One day I will touch your soil.

언젠가 나는 베트남땅을 밟을거야


One day I will finally know my soul.

언젠가 나는 베트남 정신을 알게 될거야


One day I will come to you.

언젠가 나는 베트남에 꼭가서


To say hello... Vietnam.

안녕! 베트남.이라 말할거야

Tell me all about my colour. my hair and my little feet.

머리카락과 피부색 작은발에 대해 말해줘


That have carried me every mile of the way.

내가 어딜가든 따라다니는

Want to see your house. your streets. Show me all I do not know.

조국의집과 거리를 보고싶어.내가 모르는 모든것을 말해줘


Wooden sampans. floating markets. light of gold.

나무,나뭇배,수상시장,황금불빛

All I know of you is all the sights of war.

베트남에 대해 내가 알고있는것은 헬리콥터 굉음이 울려퍼지는 전쟁뿐이지


A film by Coppola. the helicopter's roar.

코플라(미국)영화감독(지옥의 묵시록)를 통해



One day I will touch your soil.

언젠가 나는 베트남땅을 밟을거야


One day I will finally know my soul.

언젠가 나는 베트남 정신을 알게 될거야


One day I will come to you.

언젠가 나는 베트남에 꼭가서


To say hello... Vietnam.

안녕! 베트남.이라 말할거야



And Buddha's made of stone watch over me

돌부처가 나를 지켜보고 있어


My dreams they lead me through the fields of rice

내가 꿈을키운것은 벼가 자라는 들판이었어


In prayer. in the light... I see my kin

불빛속에서 기도하면서 동족을 보았고


I touch my tree. my roots. my begin

내뿌리와 기원을 접하게 되었어

One day I will touch your soil.

언젠가 나는 베트남땅을 밟을거야


One day I will finally know my soul.

언젠가 나는 베트남 정신을 알게 될거야


One day I will come to you.

언젠가 나는 베트남에 꼭가서


To say hello... Vietnam.

안녕! 베트남.이라 말할거야

One day I will touch your soil.

언젠가 나는 베트남땅을 밟을거야


One day I will finally know my soul.

언젠가 나는 베트남 정신을 알게 될거야


One day I will come to you.
언젠가 나는 베트남에 꼭가서


To say hello... Vietnam.

안녕! 베트남.이라 말할거야


To say hello... Vietnam.

안녕! 베트남.이라 말할거야


To say xin chao... Vietnam.

안녕! 베트남.이라 말할거야

 

 


+ Recent posts